Grup de Patologia Dual

Fundació CECAS

2015

Atenció a persones amb la doble patologia d’adicció a les drogues i problemes de salut mental, especialment amb risc d’exclusió social.

Grup de Patologia Dual

Setembre 2015
Fundació CECAS

Els problemes de toxicomania i salut mental sovint van molt lligats. La separació entre les xarxes d’atenció comporta dificultats de col.laboració, amb l’abús de la cultura de la derivació. Per tot això, els objectius d’aquest projecte són:
– General: Millorar la qualitat de vida, autonomia i benestar de persones amb Patologia Dual.
– Específics:

1. Acompanyar a la persona per tal que es pugui desenvolupar mantenint-se abstinent de les drogues.

2. Enfortir les capacitats personals per millorar l’integració social de la persona: augment de l’autoestima i socialització.
I les activitats pel seu desenvolupament: reunions interdisciplinars, entrevistes individuals de seguiment, entrevistes de suport psiquiàtric, grups de família, grups de psicoteràpia, cursos pre laborals, treballar el lleure.

“El Centre Català de Solidaritat és una Fundació privada sense ànim de lucre que es dedica a l’atenció de persones amb drogodependència, amb especial sensibilitat per aquelles que es troben en situacions de marginació o pocs recursos i que no se’n sortirien fàcilment.”