Pont Alimentari

Fundació Banc de Recursos

Reducció del malbaratament alimentari, sensibilitzant la població i aprofitant els excedents inevitables, tant frescos com cuinats.

Pont Alimentari

Fundació Banc de Recursos

L’objectiu del Pont Alimentari és reduir el malbaratament alimentari, d’una banda establint una xarxa per aprofitar els aliments en bon estat que es llencen i derivar-los a famílies que els aprofitaran; d’altra banda, a través d’una campanya d’educació ambiental basada en els valors de la solidaritat i l’aprofitament dels recursos naturals.

El projecte inclou la diagnosi dels aliments que es llencen en el sector de la distribució d’aliments al detall, el càtering i la restauració, propostes de millora per reduir els excedents i una campanya de sensibilització als treballadors i clients. Alhora, ofereix una xarxa a les empreses donants mitjançant la qual s’aprofiten els excedents inevitables i es canalitzen cap a entitats receptores de suport a col·lectius vulnerables de Barcelona.

“És una fundació sense ànim de lucre que recull excedents materials d'empreses i particulars i els envia a col·lectius necessitats. La seva missió és redistribuir aquests recursos de manera justa. ”